23 Kasım 2013 Cumartesi

İnciyi çok sevdiğimi söylemişmiydim?




Postun ismi bu olsun istedim. İnci çocukluğumdan beri benim için ayrı yeri olan bir taş,bir boncuktur. İncili ne görsem ayyyy süper,harika, yada bu benim olmalı deyivermişliğim çoktur. Düğün,dernek,iş görüşmeleri, arkadaş gezmeleri, yada yada hiçbirşey uyduramadığımda bile inci hep kurtarıcım ve tercihim olmuştur. Dedem ile babaannemin arasındaki 'deden bana bir inci bile almadı' muhabbetlerini dinleyerek büyüdüğüm, belkide babaannemin bu bir türlü bastıramadığı hissini kendimce tatmin etmeye çalışmamdanmıdır bilmem, bende yeri ayrıdır incidir. Bakkala bile aynaya bakmadan çıkmayan ben, hemen bir inci takıverir kulağıma (ki bu beni kendi ruh dünyamda bir audrey hepburn'müşüm hissine kaptırtır) hemen havamın değişmesine sebebiyet vermektedir. Bu sebepledir ki incili herşeye aşık olabilirim.

İNCİ’NİN ŞİFA VERDİĞİNE İNANILAN HASTALIKLAR

İncinin başlıca şifa verdiğine inanılan alanlar, ruhsal sıkıntılardır. Anksiyete, duygu bozukluğu gibi kişiyi üzen, üzülmesine neden olan hastalıkların tedavisinde yardımcı olarak kullanılabilir. İncinin depresyon eğilimli kişiler üzerinde yatıştırıcı bir etkisi olduğundan sıklıkla bahsedilmektedir.
İnci, ayrıca genellikle kadınlarda görülen kansızlık, cilt kuruluğu, peklik, menstrual sorunlarının hafifletilmesi için de önerilmektedir. Doğurganlığı arttırdığı başka bir inanılan faydasıdır. Bağırsak ile ilgili sıkıntıların azaltılmasında da inci kullanılabilmektedir. Süzme görevi gören akciğer ve böbrek için de yararlıdır.

İNCİ’NİN RUHSAL OLARAK GÜÇ VERDİĞİNE İNANILAN ALANLAR

İnci ruhsal durumumuza her anlamda iyi etkiler veren bir taştır. İnsanın maneviyatını güçlendirir. Bizi üzen duyguları kovar, her türlü üzüntüyü yumuşatır. Akıl karışıklıklarını, duygu karmaşasını da dindirdiği bilinmektedir. İnsanlarla yakınlık kurmaya yardımcı olduğu için aksi insanların mizacını yumuşatmak amacı ile kullanılabilecek mükemmel bir hediyedir. Agresifliği bastırılması, annelik ile bağdaştırılan şevkat, sevgi, anlayış, fedakarlık gibi duyguların canlandırılması için inci çok faydalıdır. Arası bozuk eşlerin duruma daha anlayışlı yaklaşım sağlayabilmesini ve dinginlikle konuları ele alabilmesini sağlar.
Su, deniz, bitki ve özellikle ilaç ile uğraşan kimselerin inciyi  değerli taş olarak tercih etmeleri, başarılarını arttırmaları için sıklıkla tavsiye edilmektedir.

Envai çeşit inci kolyem, küpem, bilekliğim mevcuttur. (Orjinal olmamakla birlikte :) Giysilerimde de öyle. Boş bulduğum ve inci ile süslemek istediğim birkaç detay takıldı gözüme, aldım elime silikon tabancasını koyuldum işe.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder