14 Şubat 2015 Cumartesi

Kanvas tabloya resim transferi

Sevgililer günü öncesinde yetiştirmek isterdim fakat olmadı ne yazık ki.. Zamanlar, durumlar uymadı. Herşeye yetişmeye çalışırken bir şeylere geç kalabiliyorum haliyle. Kuzenimin eşi sevgililer gününde ona hediye etmek için internette dolaşırken bulmuş bu projeyi. Fakat gel gelelim pekte başarılı olamamış. Benden yardım etmemi istedi. Zor transfer uygulaması konusunda çok pratiğim ve de yeteneğim (önceki denemelerimde pek başarılı değildim de :(  ) olduğunu söyleyemem. Ama istedi bir kere, günahıyla sevabıyla bu proje benimdir!

Sonuç mu? Dediğim gibi çok başarılı değilim hala, denedim gördüm bir kez daha. Transfer tutkalını sürdükten sonraki o hava kabarcığı kalmadan yapıştırmak ve ardından soyma işlemi çok sıkıntılı. 

Sonra içim rahat etmedi, başka bir kanvas tabloya kuzenimin gelinlikli tek fotosunu normal transfer yöntemiyle çalıştım, ve de rölyef pasta ile süsledim. Sanırım bunu daha çok sevdim, umarım o da sever :)

NOT: Unutmadan, sevgiyi her gün yaşayıp, yaşatacağınız ve bunu dile getireceğiniz nice günleriniz olsun, bir tek gün değil her gününüz sevgi dolu olsun..

Zor transfer tekniğinde ters baskı aldığımız resmi Transfer tutkalı ile ters şekilde yapıştırdım tablomuza (hatalarım var evet) ve 24 saat beklemesi gerektiği için bir süre vedalaştım kendisiyle.


24 saatimiz dolunca üzerini ıslatarak, hafif parmak dokunuşlarıyla resmi soymaya basladım. En zor kısmı bence..


Aman dikkat en ufak bir yanlışlıkta fazla soyabilir ve resme zarar verebilirsiniz. Bakınız 2 resim aşağıda benim yaptığım gibi :(




Görüldüğü gibi bazı yerlerde hatalar oluştu, napalım öğreniyorum hala bu zor transfer olayını. Kenarlarına rölyef pasta yapıp kurtarma çalışması yapıcam artık bir ara geçmiş ola..


NORMAL TRANSFER UYGULAMASIYLA ÇALIŞTIĞIM İSE;

Tablonun üzerine transfer tutkalı sürdüğüm resmimi yapıştırdım. Üst ve alt tarafına rölyef pasta uyguladım. Rölyef pastayı renkli olsun istemediğim için beyaz bıraktım.


Parmak yaldız ile rölyef pastalara hafif renk verdim.

2 Kat Su Bazlı Vernik ile vernikledim.

Ve işte Sonuç :)


Bu kanvas tablo olayını sevdim aslında, yakında yeni planlarım var hayata geçireceğim ;)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder