3 Kasım 2015 Salı

Tavuklu Talaş Böreği



Sakin bir salı gününden selamlar ola :)

Bu kez, ev halkının bayılarak yediği, çok sıkıştığımda "off ya bugün ne pişiricem" diye hayıflandığım günlerde imdadıma yetişen bir tarif sunuyorum size. "Talaş Böreği"
Yapımı basit, yanına çayın ya da ya da ayranın müthiş yakıştığı doyurucu bir tarif. Çocukluğumda babamın kemeraltındaki meşhur börekçiden (adını hatırlamıyorum) alıp dükkanda ayranla kahvaltı ettiğimiz günleri hatırlatıyor bana.

Denemek isteyenler için buyrun tarifi:

Tavuklu Talaş Böreği
  • 12 adet kare milföy hamuru
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 1 adet soğan (yemeklik doğranıyor)
  • 1 kavanoz garnitür
  • 2-3 diş sarımsak
  • tuz - karabiber - zeytinyağı
  • 1 yumurta sarısı (beyazını 1tatlı kaşığı şekerle çırpıp yüzüme sürüp 10dk. bekletiyorum, müthiş parlıyor cildim)
  • susam yada çörek otu

Tavuklar kuşbaşı doğranır, bir tavada zeytinyağında renkleri değişene kadar kavrulur. Ardından soğan ve sarımdak eklenir, biraz birlikte kavrulur. Ardından garnitürü, tuzu, karabiberi ekleyip bir iki dakika çevirip altı kapatılır.

Milföylerin içine iç harçtan koyup, köşelerinden üst üste gelecek şekilde kapatın. Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam yada çörek otu serpin ve 180 derecede fırında üzeri kızarana kadar pişirin. 

Afiyet ola :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder